sobota, 28. julij 2012

28.-29.07. - Bagan

Bagan slovi po tisočerih budističnih templjih raztresenih po širši okolici. Menda jih je preko 4.000. Najlepši pogled nanje je iz balona, ki pa zaradi vremenskih razmer 'obratuje' le v zimskih mesecih. Mi smo si za ogled rezervirali taksi, ki nas je cel dan razvažal po najpomembnejših in največjih. Že znanemu obredu sezuvanja in obuvanja smo danes dodali še izstopanje in vstopanje v avto. Do popoldneva smo imeli pagod že preko glave. Bolj, ko se je bližal konec, manj se je fantom dalo iz avta. Je pa lepo. Še posebej na tistih templjih, na katere smo se lahko povzpeli za krasen razgled. Vreme je bilo k sreči večino časa oblačno. Ko pa je vmes posijalo sonce, je bila pripeka neznosna. Takoj nam je bilo jasno, zakaj priporočajo oglede v jutranjih urah. Še posebej, če se po okolici potikaš s kolesom.

Moteče pri ogledih pomembnejših znamenitosti pa je vsiljiva prodaja razglednic, majic, slik, kamnov  in drugih spominkov. Tudi nikjer drugje nismo naleteli na toliko prosjačenja kot tukaj. Oboje zna biti zelo nadležno in neprijetno. Še posebej, ker to počne veliko otrok.

Šofer je bil nekam zbegan ali pa naveličan, saj nas je na pagodo za ogled sončnega zahoda pripeljal že ob štirih popoldan. Pa nam je bilo vseeno. V oblačnem vremenu dan ne ugaša prav nič dramatično.

Nekako trije dnevi nam hodijo preveč, zato brskamo po vodiču, kje naj jih kakovostno preživimo. Od tu do Yangona so sicer nekatera mesta, a nobeno od slednjih nas ne pritegne. Misel na to, da bi večji del tedna preživeli v Yangonu, nam pa tudi ni všeč. Kaj če bi šli pogledat slone? Zvečer pred spanjem pošljemo mail na naslov Dr. Chan Aye v kraj Taungoo, ki je nekako na pol poti do Yangona. Mogoče nam pa odgovori...

Naslednje jutro je deževalo. No, tukaj poleti ne dežuje, le občasno rosi. Zato je pokrajina prav puščavsko suha. Zbita trda zemlja, grmičevje in osat. Polja so sicer zorana, na njih pa nič ne raste.

Otroci so bili veseli dneva za lenuharjenje in so si privoščili računalnik in telefone za dostop do interneta. Starejši del ekipe se je s kočijo odpeljal na tržnico, kjer si je vredno ogledati živahno jutranje dogajanje.. Vrnila sva se za kosilo. Vmes smo na mailu preverjali ali je prišel kakšen odgovor. Nič. Škoda. Preko celega dopoldneva sva v hotelu in na ulici vrtela telefonsko številko hotela v Taungoo-ju, kjer naj bi bil doseljiv Dr Chan. Telefon je ves čas zvonil v prazno.

Po kosilu so fantje spet zasedli pasovno širino hotela, midva pa sva najela kolesi in se podala med templje. Tiste manjše, manj obiskane in predvsem brez nadležnih prodajalcev. Vreme se je zjasnilo, večerno sonce je prav nagajivo posijalo in prav na drugi strani sva ugotovila, da je danes pa morda le pravi dan za opazovanje sončnega zahoda. In sva hitela do templja z razgledom. Tam sva ugotovila, da sva bistveno že zamudila. Škoda. Na poti nazaj do hotela se še enkrat ozreva proti zahodu, ki pa je v tistem trenutku prav bogato rdeče žarelo... Eh!

Ob povratku v hotel smo ugotovili, da smo že popoldan prejeli dolg odgovor glede obiska kampa slonov. G. Chan nam je ponudil dve možnosti. Prva možnost je bila ogled slonov med delom v jungli, ko pomagajo pri spravljanju hlodov iz gozda. Druga možnost je bil obisk slonov namenjenih demonstraciji dela turistom in možnosti 45 minutnega jahanja. Napisal je tudi telefonsko številko, na kateri je dosegljiv. Zagreli smo se za prvo možnost, a po telefonskem pogovoru, smo se raje odločili za drugo – turistično, ki po njegovih besedah bolj zabavna. Pri prvi te peljejo tri ure daleč v junglo, ki pa je v tem času precej blatna in tudi ne more zagotoviti, da bi se lahko povzpeli na kakšnega velikana. Druga varianta je bolj zanesljiva in lokacijsko bližja. Pa še dovoljenja lokalnih oblastnikov ni potrebno pridobivati. Tudi prav. Jutri gremo v Taungoo, dan kasneje pa 'slone jagat'. Potem pa verjetno kar z vlakom v Yangon.

Takoj, ko smo se dogovorili, smo kupili avtobusne karte za jutranji bus proti Yangonu. Odložili nas bodo nekje na poti ob avtocesti (karkoli to že pomeni), potem pa se moramo znajti in poiskati lokali prevoz do Taungoo-ja. Tam nas že čakajo hotelske sobe.